این مطالعه به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه محیط شبکه ای قبیله های مصرف کننده ، که به یک جامعه آنلاین تبدیل شده است ، می تواند از ظرفیت های مصرف کنندگان برای انجام پروژه های کارآفرینی پشتیبانی کند. این کار به چگونگی طراحی ، ساخت ، مذاکره و توسعه مشاغل تجاری جدید ، متولد شده به عنوان یک تلاش قبیله ای می پردازد و بعداً در یک تجارت نوپا تکامل می یابد.
این کار مفهوم یک کارآفرین مایع را معرفی می کند: یک عضو قبیله مصرف کننده که می تواند ارزشهای آن را بفهمد ، آنها را به پیشنهادهای بازار تشکر می کند که به واسطه یک آموزش آنلاین به آدرس های فراتر از قبیله برای عموم مردم آنلاین ارائه می شود و با فرض یک موقعیت مایع که در اختیار مصرف کنندگان است خدمت می کنیم. بین قبیله و بازار گسترده تر نوسان می کند.
این تحقیق از رویکرد روششناختی مردم شناختی پیروی می کند و پروژه کارآفرینی مصرف کننده نمونه Ferro29 را مطالعه می کند. همچنین بینش های مدیریتی تفسیری در مورد چگونگی تنظیم دقیق پروژه های کارآفرینی مصرف کننده با اخلاق و حساسیت میراث مصرف کننده مانند قبایل و عموم ارائه می دهد.