با وجود محبوبیت روزافزون روشهای علوم اعصاب برای اخذ اطلاعات عینی تر در مقایسه با روشهای تحقیق سنتی ، تحقیقات کمی در مورد تأثیر بازاریابی اجتماعی و پیامهای خدمات عمومی با استفاده از ترکیبی از روشهای تحقیق کیفی و علوم اعصاب وجود دارد. در این مقاله با استفاده از مباحث گروه تمرکز و الکتروانسفالوگرافی تجربی (EEG) ، یک ابزار تحقیقاتی علوم عصبی ، تأثیر کلی یک کمپین ضد نوشیدن با استفاده از مشروبات الکلی مقایسه شده است. ما در نتایج حاصل از این دو روش ، شباهت ها و تفاوت های بسیاری می یابیم. همچنین با ترکیب دو ابزار تحلیلی برای داده های EEG – Global Field Power (GFP) و توموگرافی الکترومغناطیسی با وضوح پایین استاندارد (sLORETA) ، نقاط و زمان خاص و پیام را هنگام وقوع فرآیندهای توجه و حفظ کردن شناسایی می کنیم. این یافته ها بینش ارزشمندی در مورد تأثیر محتوا ، سبک و ترکیب خدمات عمومی و پیامهای بازاریابی اجتماعی ارائه می دهد. ما در مورد پیامدهای مدیریتی یافته های خود برای بازاریابان اجتماعی و سیاست گذاران عمومی و جهت های تحقیق آینده بحث می کنیم.