این مطالعه به دنبال بررسی مداخلات بازاریابی اجتماعی و ارزیابی های آنها منتشر شده بین ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ برای شناسایی نقش و استفاده از عناصر اصلی مداخلات بازاریابی اجتماعی است: هدف رفتاری ، تقسیم مخاطبان ، تحقیقات سازنده ، مبادله ، میکس بازاریابی و رقابت. یک جستجوی ادبیات منظم با بررسی ۹ پایگاه داده انجام شد و ۲۳ مداخله نیز شناسایی شد. هیچ یک از مداخلات به دنبال به حداقل رساندن آسیب از الکل به کار گرفته شده در هر شش معیار معیار فوق. مشخص شد مداخلات بازاریابی اجتماعی در ایجاد اثرات مثبت از طریق تغییر رفتارها و سیاستها برای تأثیرگذاری بر تغییرات کوتاه مدت یا فوری و همچنین دستیابی به تغییر طولانی مدت از طریق نگرش ، قصد رفتاری و / یا افزایش آگاهی مؤثر است. با این حال ، عدم وجود معیارهای کامل معیار نیز مشخص شد و این ممکن است محدود کننده اثربخشی باشد که نشان دهنده پتانسیل بیشتر برای شهرت بازاریابی اجتماعی به عنوان یک عامل تغییر مؤثر است که از طریق کاربردهای جامع تر معیارهای معیار بازاریابی اجتماعی قابل افزایش است.