آیا خود سازگاری مشتری باعث وفاداری در رستوران های فست فود می شود؟ یک مدل مبتنی بر ادبیات با استفاده از مدل معادلات ساختاری ، بر روی ۹۱۱ مشتری فست فود شمال آفریقا (مصر و مراکش) آزمایش شده است. این مدل روابط مستقیمی و غیرمستقیم بین خود سازگاری و وفاداری را تخمین می زند. روابط غیرمستقیم تخمین زده شده در مدل توسط برخی از نشانه های اصلی رستوران برگرفته از ادبیات موجود در رستوران های فست فود صورت می گیرد. این تجزیه و تحلیل در یک زمینه کاملاً نامشخص (بازارهای آفریقای شمالی) انجام می شود ، که باید توسط تحقیقات دانشگاهی مورد بررسی بیشتر قرار گیرد. نتایج به وضوح نشان دهنده نقش غالب خود سازگاری به عنوان پیشین وفاداری در رستوران های فست فود و نقش برجسته غذا به عنوان یک واسطه در رابطه خود-سازگاری / وفاداری است. یافته ها باید مدیران را به لزوم توجه به هماهنگی خود به عنوان یک عامل اصلی تعیین کننده مشتری در نظر بگیرد.