هدف از این مقاله ، بررسی عوامل مختلف هنجاری ، نگرشی و کنترل کننده مؤثر بر قصد مصرف کنندگان برای اتخاذ اینترنت باند پهن در کشور در حال توسعه مانند مالزی است. این مطالعه براساس داده های تجربی است که با استفاده از پرسشنامه خود اداره شده و متغیرهای هنجاری ، نگرشی و کنترل جمع آوری شده است. تجزیه و تحلیل مدل سازی معادلات ساختاری به منظور بررسی نقش متغیرهای متعدد در اهداف رفتاری مصرف کنندگان برای اتخاذ اینترنت باند پهن در مالزی انجام شده است. نتایج نشان داد که تأثیرات اولیه (PI) ، مزیت نسبی (RA) ، نتایج Hedonic (HO) ، منابع تسهیل کننده شرایط (FCR) و خودکارآمدی (SE) با رابطه رفتاری مصرف کنندگان (BI) برای اتخاذ باند پهن در ارتباط مثبت است. مالزی اهمیت این مطالعه تحقیق دو برابر است. به طور عملی ، این مطالعه تحقیق دستورالعملهای مفیدی را برای فعالان صنعت ارائه داده است ، از جمله ارائه دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) یا سیاست گذاران ، تا بدانند که عوامل (تأثیرات اولیه ، خودکارآمدی ، مزیت نسبی ، نتایج هیدونیک و تسهیل منابع شرایط) چیست. ) این می تواند در قصد مصرف کنندگان برای اتخاذ فناوری باند پهن تأثیر داشته باشد. مشخص شد که تأثیرات اولیه ، خودکارآمدی و مزیت نسبی عوامل اصلی تعیین کننده تأثیر پذیری در باند پهن مصرف کنندگان است. از اینجا ، پزشکان می توانند هنگام تجدید نظر و تغییر ساختار استراتژی بازاریابی ، یافته های ما را در نظر بگیرند. از لحاظ تئوریکی ، چارچوب تحقیق مورد استفاده در این مطالعه ، پسوندی از مدلهای تحقیق گذشته است که به کار رفته است (یعنی TPB ، DOI و MATH). با چارچوب تازه یکپارچه ، درک در مورد پذیرش پهنای باند در بین مصرف کنندگان مالزی می تواند به سطح درک بیشتری برسد.