عنوان به انگلیسی:
‘‘This is the destiny, darling”: Relational acts in Chinese management
responses to online consumer reviews
چکیده به انگلیسی:
Online consumer reviews pose a unique challenge yet meanwhile provide an extraordinary opportunity
to the rapport management of retailers. Nonetheless, there is a scarcity of research that has explored
pragmatic strategies and rapport management in responses to such reviews. In view of this gap, this
study reports on an examination of relational acts in Chinese management responses to online consumer
reviews, based on an extensive analysis of 220 items of management responses collected from two leading
Chinese e-commerce websites. The study identified 14 relational acts and results showed that despite
similarities, review valence (positive vs. negative) played a critical role in the retailer’s employment of
relational acts for the rapport management purpose. The findings and practical implications furnish
timely and much-needed evidence to the pragmatic investigation into the genre of management
response, particularly in languages other than English.
چکیده به فارسی:
بررسی های آنلاین کاربران یک چالش منحصر به فرد را ایجاد می کند و در عین حال یک فرصت فوق العاده ای ارائه می دهد
به مدیریت ارتباطات خرده فروشان. با این وجود کمبود تحقیقاتی انجام شده است
راهبردهای عملی و مدیریت ارتباط در پاسخ به چنین بررسی ها. با توجه به این شکاف، این
بررسی گزارش های مربوط به بررسی رفتارهای ارتباطی در پاسخ های مدیریت چینی به مصرف کننده های آنلاین گزارش شده است
بررسی، بر اساس تجزیه و تحلیل گسترده ای از ۲۲۰ مورد از پاسخ های مدیریت جمع آوری شده از دو منجر
وب سایت های تجارت الکترونیک چین. این مطالعه ۱۴ اقدامات ارتباطی را شناسایی کرد و نتایج نشان داد که علیرغم
شباهت ها، بررسی ارزش (مثبت و منفی) نقشی حیاتی در استخدام خرده فروش داشت
اقدامات ارتباطی برای هدف مدیریت ارتباط. یافته ها و مفاهیم عملی ارائه شده است
شواهد به موقع و بسیار مورد نیاز برای تحقیق عملی در ژانر مدیریت
پاسخ، به ویژه در زبانهای غیر انگلیسی.
جهت سفارش کل مقاله همین جا سفارش دهید

لطفا صبر کنید