اگرچه اتمسفر و تجربه جریان به طور گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته است ، اما رابطه بین نشانه های جوی فروشگاه اینترنتی و تجربه جریان مورد توجه کمی قرار گرفته است. علاوه بر این ، در مورد نقش رنگ جوی در ایجاد جریان کمبود نتایج منتشر شده وجود دارد. با استفاده از تحریک – ارگانیسم – مدل واکنش و نظریه تجربه بهینه جریان ، این مطالعه به بررسی تأثیر رنگ پس زمینه فروشگاه آنلاین بر دستیابی به جریان و اثرات آن بر رفتار مصرف کنندگان آنلاین پرداخته است. در این مطالعه ، یک آزمایش آنلاین به منظور بررسی تأثیر رنگ گرم – زرد در مقابل رنگ خنک – آبی از پس زمینه انجام شده است و از یک نظرسنجی آنلاین خود به خود برای جمع آوری داده ها استفاده شده است. نتایج حاکی از نقش مهم رنگ فروشگاه اینترنتی در ایجاد تجربه جریان است و نشان داد که رنگ آبی باعث ایجاد جریان بیشتر از زرد می شود. دو بعد جریان (لذت درک شده و تمرکز) تأثیر مستقیم و واسطه ای در قصد خرید و قصد تجدید نظر دارند. تمرکز ، اما لذت بخش نیست ، تأثیر مستقیم و واسطه ای بر تعداد صفحات مشاهده شده و زمان صرف شده در هر بازدید دارد. این تحقیق درک ما از رابطه بین رنگ و فضای جوی فروشگاه آنلاین را تقویت می کند و نقش جریان را به عنوان یک الگوی افزودنی مدل SOR که بصورت آنلاین اعمال می شود ، برجسته می کند. سایر پیامدهای نظری و مدیریتی نتایج بحث شده است. سرانجام ، پیشنهادات مربوط به تحقیقات آینده ارائه می شود.