رقابت در بازار آشکار است زیرا گردشگری به ابزاری مهم برای رشد اقتصادی و اشتغال زایی تبدیل شده است. مقصد باید یاد بگیرد که چگونه بیشتر به مشاغل فکر کند و محصولات جدید ، بازارها و مشتریان را توسعه دهد. دولت ها همچنین نقش مهمی در توسعه گردشگری دارند ، از حداقل مشارکت تا سطح بالا. با توجه به ماهیت پویای گردشگری ، چارچوب چرخه حیات منطقه گردشگری باتلر (۱۹۸۰) (TALC) به توضیح سطح دخالت دولت در توسعه گردشگری کمک می کند. این مقاله یک الگوی مفهومی را توسعه می دهد که مشارکت دولت و رقابت در مقصد را به TALC اضافه می کند. داده های ثانویه مدل را نشان می دهد و نتایج مفهوم سازی TALC را با اضافه کردن رقابت ملی و دخالت دولت برای تبیین توسعه مقصد گسترش می دهد.