این تحقیق به دنبال کشف این است که تنظیمات شرایط علی می تواند اتخاذ تکنیک های بازاریابی ورودی-برون مرزی را پیش بینی کند. این مطالعه از روش تحلیل مقایسه کیفی کیفی (QCA) برای بررسی تمایل بازیکن خالص (PP) به بازاریابی ورودی و تمایل کلیک و ملات (C&M) برای بازاریابی برون مرزی استفاده می کند. معماری عوامل تشریح شامل ده ساختار است. پنج نشانگر گرایش PP به بازاریابی ورودی و پنج تأثیر گرایش C&M به بازاریابی برون مرزی. یافته های اولیه مجموعه مقایسه کیفی فازی (fsQCA) در یک نمونه ایتالیایی از PP و C&M ، اعتبار چارچوب مفهومی را تأیید می کند. بعلاوه ، این آزمایش چارچوب را به نمونه رومانیایی PP و C&M پیشنهاد می کند. اصالت رویکرد مفهومی عمدتاً به نیروی آشکارکننده آن مبتنی بر دستور العمل های آموزش نیافته برای نزدیک شدن به پیچیدگی تعامل مشتری سازمانی ، غنی سازی نظریه بازاریابی و درک شیوه های جدید به عنوان دانش عملی است. سهم اصلی این مطالعه ارائه طرح های جدید تمایل سازمان به سمت تکنیک های بازاریابی ورودی-برون مرزی ، از طریق یادگیری معانی جدید نتایج پیچیده است.