هدف ازاجرای پژوهش تعیین رابطهبین رفتارهای حمایتی مدیریت و هویت سازمانی با متغیرملاک تعهد سازمانی می باشد.روش این پژوهش از نوع همبستگی می باشد.جامعهآماری پژوهش شامل کارکنان سازمانهای دولتی شهرستان هندیجان می باشدکه تعداد آنها ۲۰۰ نفر است که با روش کل شماری مورد پژوهش قرار گرفتند.ابزازهای مورد استفاده شامل:پرسشنامه رفتارهای مدیریتی حمایتی (ISUM) جنیفررونی وبنجامین گوتلیب، پرسشنامه هویت سازمانی میل و پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و می یر می باشد. یافته ها نشان داد که بین هویت سازمانی و سه بعد تعهد سازمانی رابطه معناداری وجود دارد و همچنین بین مدیریت حمایتی و تعهد هنجاری و عاطفی رابطه معنادار است و بین مدیریت حمایتی و تعهد مستمر رابطه معنادار نیست و بین سابقه کار و تعهد عاطفی رابطه معنادار است ولی بین سابقه کار تعهد هنجاری و مستمر رابطه معنادار نیست،بین سن وتعهد عاطفی رابطه معنادار است ولی بین سن و تعهد هنجاری و مستمر رابطه معنادار نیست،بین جنسیت و تعهد عاطفی و هنجاری رابطه معنادار است ولی بین سن و تعهد مستمر رابطه معنادار نیست، بین تحصیلات وسه بعد تعهد سازمانی رابطه معنا دار وجود ندارد سطح معناداری در این تحقیق ۰/۹۵ می باشد.
About Us
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
ضروریات تحقق سال رونق تولید
ماه اردیبهشت تبدیل خلاقیت ها و ایده های شما دانشجویان و کارآفرینان به نوآوری و محصولات تولیدی با شعار با ارائه ایده های خلاق و نوآور در زمینه طرح های تولیدی دارای توجیه اقتصادی دست در دست هم برای استقلال هر چه بیشتر کشورمان بکوشیم
شرکت کوروش صنعت هخامنش آماده دریافت ایده های خلاق شما در زمینه طرح های تولیدی دارای توجیه اقتصادی و مطالعه در این زمینه توسط کارشناسان در منوی مربوط به خدمات کارآفرینان و تولیدکنندگان
About Us
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.