میزان انطباق یا استاندارد سازی برنامه بازاریابی در سرمایه گذاری های بین المللی بسیار مهم است. با این حال ، یافته ها در این زمینه مهم تحقیقاتی و به تبع آن پیامدهای مربوط به تمرین متناقض و گیج کننده است. هدف این مقاله بررسی عوامل تعیین کننده استراتژی بین المللی آمیخته بازاریابی در یک زمینه خاص تجارت به تجارت است که شامل اثرات عدم اطمینان می شود. آیا میزان اقتباس یا استاندارد سازی برنامه بازاریابی بستگی به درک مدیریتی از عدم اطمینان دارد؟ آیا توانایی کارآفرینی بین المللی یک شرکت یا استفاده از شبکه ها بر میزان ارزیابی مثبت محیط اثر مثبتی دارد؟ داده ها از شرکت های آلمانی که در بازارهای مختلف بین المللی تجارت به تجارت کار می کنند ، جمع آوری شد. نتایج حاکی از آن است که کارآفرینی بین المللی نسبت به استفاده از شبکه تأثیر بیشتری در کاهش عدم اطمینان دارد. پس از کاهش عدم اطمینان ، یک شرکت تمایل دارد استراتژی ارتباطی و قیمت گذاری خود را تطبیق دهد ، در حالی که سازگاری محصول و استراتژی توزیع به طور کلی قابل توجه نیست.