این مطالعه به بررسی تأثیر خدمات اینترنت اشیاء (IoT) از یک برنامه تلفن هوشمند در وضعیت خرید خرده فروشی مواد غذایی می پردازد. این چهار متغیر ، یعنی قیمت ، تاریخ انقضا ، شاخص های کیفیت و پیشنهادات را بررسی می کند. هر چهار متغیر در رابطه با دو سطح مورد بررسی قرار گرفت. اطلاعات سنتی و خدمات IoT. سناریویی تنظیم شد که به موجب آن ۲۲۶ شرکت کننده ، از جمله محصولات دیگر ، ماهی آزاد تازه را در فروشگاه های مواد غذایی با استفاده از برنامه تلفن های هوشمند فروشگاه خریداری کردند. یافته های حاصل از یک مطالعه پیوسته نشان می دهد که خدمات IoT زیر؛ “تاریخ انقضا به روز شده” ، “شاخص تجارب ملی مشتری تجمعی” و “پیشنهاد شخصی شده بر اساس محصول موجود در سبد خرید” باعث برانگیختن رویکرد و تمایلات اجتناب از کاوش در برنامه گوشی های هوشمند شد و در عین حال احتمال خرید را نیز بر اساس اطلاعاتی از برنامه سرویس IoT “قیمت زمان واقعی” تأثیر متنوعی در تمایلات رویکرد-اجتناب از شرکت کنندگان برای تعامل با برنامه داشت. تجزیه و تحلیل شبیه سازی سناریو نشان می دهد که برخی از خدمات IoT می توانند یک معامله گر در یک بازار مواد غذایی رقابتی باشند. در نتیجه ، تجزیه و تحلیل تأثیر خدمات IoT از طریق لنزهای تمایز رویکرد-اجتناب و نشانه انتخاب می تواند به مدیران فروشگاه های خرده فروشی کمک کند تا استراتژی های بازاریابی مؤثرتری را توسعه دهند که راحتی را به مصرف کنندگان ارائه می دهد.