ظهور رسانه های اجتماعی بستر جدید تجارت الکترونیکی به نام تجارت اجتماعی را ایجاد کرده است. در تجارت اجتماعی ، فروشندگان الکترونیکی مانند آمازون ممکن است رسانه های اجتماعی را با سایت های سنتی تجارت الکترونیکی خود ادغام کنند. بر اساس تئوری خود تعیین و ادبیات تجارت اجتماعی ، ما مدلی را تهیه می کنیم که نشان می دهد چگونه ویژگیهای تجارت اجتماعی ممکن است بر رفتارهای مشتری تأثیر بگذارد و منافع تجارت اجتماعی را از دیدگاه انگیزه بیرونی تسهیل کند. ما چهار نوع انگیزه بیرونی از جمله انگیزه بیرونی ، انگیزه درونگیری ، انگیزه شناسایی شده و انگیزه یکپارچه را شناسایی می کنیم. و تأثیرات آنها را بر قصد مصرف کنندگان برای کمک به اطلاعات تجارت اجتماعی بررسی می کنیم ، که به نوبه خود منجر به رفتارهای بعدی آنها و افزایش مزیت درک شده از تجارت اجتماعی می شود. ما همچنین تأثیر تعدیل کننده جنسیت را در تدوین مزایای تجارت اجتماعی در نظر می گیریم. براساس داده های بررسی طولی از مصرف کنندگان آمازون ، در می یابیم که ۱) انگیزه خارجی و مشخص شده مصرف کنندگان تأثیر مثبتی در قصد کمک به اطلاعات تجارت اجتماعی دارد. ۲) قصد مصرف کنندگان با رفتارهای آینده آنها همراه است ، که به نوبه خود درک آنها از مزایای تجارت اجتماعی را تسهیل می کند. و ۳) جنسیت تأثیر رفتار را در مزایای تجارت اجتماعی تعدیل می کند.