در این مقاله یک بررسی از مدل ها برای جنبه های احتمالی بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین ارائه شده است. هدف از این تحقیق بهبود مشاغل شرکتهای درگیر در تولید شراب و بازاریابی شراب با تأکید ویژه بر بهبود روند فروش بود. با استفاده از جدیدترین ادبیات و داده های به دست آمده ، این نظرسنجی با تبلیغات اینترنتی ، مزایا و مضرات اینترنت به عنوان یک وسیله تبلیغاتی ، استفاده از تبلیغات آنلاین در جهان و اشکال تبلیغات اینترنتی سروکار دارد. پس از آن ، عوامل مؤثر در تهیه شراب و همچنین عوامل مؤثر در تصمیم گیری در مورد خرید انواع شراب مورد بررسی قرار گرفت. روند تصمیم گیری مصرف کنندگان هنگام خرید شراب نیز مورد بررسی قرار گرفت. مقاله مشتمل بر بخش های نظری و تجربی است. در بخش اول به بررسی کلی شراب سازی در جهان می پردازیم. در بخش تجربی ، نگرش مصرف کنندگان و مدیران چندین کارخانه شراب سازی مورد بررسی قرار گرفت که مربوط به کاربرد بازاریابی اینترنتی در صنعت شراب با یافته های کلیدی و فرصت های جدید در تبلیغ شراب است.