از نظر تاریخی ، توسعه سیاست بازاریابی مسئول در مورد اثرات سطح خرد از بازاریابی در انتخاب مواد غذایی یک برنامه تحقیقاتی اساسی داشته است. در مقابل ، تقریباً هیچ تحقیقی در مورد اثرات سطح کلان صورت نگرفته است. تا به امروز بهداشت عمومی منبع اصلی انضباطی بوده است. به عنوان اولین قدم در جهت بررسی اهمیت این شکاف شواهد ، یک بررسی انتقادی تفسیری از شواهد در مورد تأثیر بازاریابی مواد غذایی بر محیط غذایی اجتماعی فرهنگی انجام شد. یک بررسی از رویکرد بررسی برای جستجوی شواهد در طیف وسیعی از منابع شواهد چند رشته ای استفاده شده است. این با جستجوی گلوله برفی در لیست های مرجع بررسی های شناسایی شده تکمیل شده و شامل مطالعات نیز می شود. ده بررسی و ۳۱ مطالعه فردی معیارهای ورود به مطالعه را بررسی کردند. شواهد از تأثیرات بر روی هنجارهای رژیم غذایی ، تغییر سطح جمعیت در ترجیحات دسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی و در ارزشهای فرهنگی حاکم بر رفتارهای غذایی مشخص شد. این بررسی همچنین شواهد دو مکانیسم اثر را مشخص کرد. این یافته ها نشانگر شواهد اولیه در حمایت از این پرونده است که دستور کار مسئول سیاست گذاری در بازاریابی از تمرکز تاریخی آن بر روی تأثیرات سطح خرد گسترش یابد تا شامل تحقیقات بطور مستقیم بر روی تأثیرات کلان آن باشد. گسترش دامنه تحقیق برای ایجاد تمرکز بسیار قوی تر بر شواهد مربوط به تأثیر بازاریابی مواد غذایی غیر انتفاعی در محیط غذایی فرهنگی فرهنگی ، پشتیبانی مستقیم از اهداف سیاست استراتژیک ایجاد یک محیط غذایی که موجب تشویق رفتارهای غذایی سالم می شود ، فراهم می کند.