واقعیت افزوده (AR) به طور فزاینده ای به عنوان کانال بازاریابی ، اطلاعات و تجربه در صنعت گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال ، با توجه به ارزش واقعی AR در صنعت گردشگری ، اطلاعات کمی شناخته شده است که بیشتر تحقیقات هنوز در مراحل ابتدایی خود است. بنابراین ، هدف این مقاله کشف ارزش درک شده AR برای صنعت گردشگری از دیدگاه کارشناسان گردشگری است. این مطالعه با استفاده از یک رویکرد کیفی و اکتشافی ، پانزده مصاحبه با کارشناسان گردشگری به منظور کشف ابعاد ارزش ویژه AR گردشگری انجام داده است. مصاحبه ها با استفاده از آنالیز موضوعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این مطالعه پنج بعد ارزش شامل بازاریابی ، اقتصادی ، گردشگری ، معرفت شناختی و سازمانی را نشان داد. ویژگی های مشترک و تفاوت بین دیدگاه های مختلف بحث شده است. این یافته ها پیامدهای مهمی برای توسعه استراتژی ، اجرای AR و طراحی تجربه گردشگری ارائه می دهد.