زمینه رفتار مصرف کننده به طیف گسترده ای از موضوعات اساسی و کاربردی مورد علاقه طیف گسترده ای از دانشمندان می پردازد. مجموعه حاضر از ۳۰ مقاله ، وضعیت تحقیقات هنری را در چهار حیطه گسترده رفتار مصرف کننده بررسی می کند ، از جمله: اول ، ادراک (به عنوان مثال زیبایی شناسی ، نگرش ها ، مارک ها ، قضاوت و تصمیم گیری ، فراشناخت ، اعداد ، بازاریابی حسی). ثانیا ، اهداف و انگیزه (به عنوان مثال انگیزه های تکاملی ، هویت ، مبادلات بین مدت ، اهداف ، ماتریالیسم ، خودکنترلی). سوم ، فرآیندهای بین فردی (به عنوان مثال مصرف مشارکتی ، روابط تجاری با نام تجاری ، قدرت ، رفتار مصرف کنندگان جوانمردانه ، خرابی خدمات). و سرانجام ، مسائل مربوط به سطح اجتماعی (به عنوان مثال مسئولیت اجتماعی شرکت ها ، فرهنگ و تنوع ، محیط زیست ، رفتارهای بهداشتی ، بازاریابی رسانه های اجتماعی و خود دیجیتال). به عنوان مجموعه ، این بررسی ها ماهیت هیجان انگیز ، پویا و دور از دسترس رفتار مصرف کننده را برجسته می کند.