این مطالعه به بررسی ایجاد ارزش درک مشتری بین مشتریان و ارائه دهندگان خدمات در تنظیم اقتصاد اشتراکی Airbnb می پردازد. با استفاده از منطق حاکم بر سرویس ، این مطالعه پیشنهاد می کند که مشارکت مشتری و تسهیل ارزش توسط سکوی Airbnb و میزبان Airbnb به طور مشترک ارزش درک شده مشتری را تعیین کنند ، که به نوبه خود ، بر رضایت مشتری از فرآیند ایجاد آفرینی ارزش Airbnb تأثیر می گذارد. برای جمع آوری داده ها از روش Prolific Academic و از روش حداقل مربعات جزئی برای آزمون فرضیه ها بر روی ۳۳۲ پاسخ معتبر ، از روش تحقیق دو مرحله ای استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که مشارکت مشتری و تسهیل ارزش Airbnb تأثیر متقابل مثبت بر ارزش اقتصادی دارد. مشارکت مشتری و تسهیل ارزش میزبان تأثیر متقابل مثبت بر ارزش عملکردی ، ارزش عاطفی ، ارزش سبز ، ارزش معرفتی و ارزش اخلاقی دارد. علاوه بر این ، ارزش عملکردی ، ارزش اقتصادی ، ارزش عاطفی ، ارزش اجتماعی و ارزش اخلاقی هر یک تأثیر مثبتی بر رضایت مشتری دارد.