در حالی که تجربه مشتری در قلب صنعت میهمان نوازی قرار دارد ، تحقیقات مرتبط با تجربه همچنان نمایان نیستند. این شکاف بسیار مهم است ، به ویژه با توجه به تهدیدهای در حال ظهور اقتصاد اشتراکی در صنعت هتلداری همراه با عوامل تجربی. نویسندگان با استفاده از داده های حاصل از بررسی ۶۳۰ مشتری که در هتل یا Airbnb اقامت داشته اند ، از مدل سازی معادلات ساختاری برای مقایسه دو مدل با مفهوم سازی های جایگزین از پویایی مصرف تجربی در صنعت اسکان استفاده می کنند. این مدل با تکیه بر مفهوم چشم انداز تجربیات از مارک تجاری و میهمان نوازی و جهانگردی ، اقتصاد تجربی اولیه پین ​​و گیلمور (۱۹۹۸) را با نشان دادن نقش اساسی ابعاد مهمان نوازی در تسهیل نتایج مطلوب تجربی و مرتبط با برند ، تقویت می کند. در زمینه تجربه هتل این یافته ها پیامدهای مهمی در ابتکارات طراحی استراتژیک صنعت هتلداری دارد و بر ضرورت استفاده از مهمان نوازی به منظور ایجاد مزیت رقابتی در یک محیط با سرعت در حال تأکید تأکید می کند.