امروزه رسانه های اجتماعی آنلاین همه جانبه تأثیر مداوم در تجارت ، سیاست و جامعه دارند. درک این مکانیسم های جدید انتشار اطلاعات برای تصمیم گیری در مورد سیاست های تبلیغات بسیار مهم است. به دلیل تعامل آزاد در بین تعداد زیادی از اعضا ، انتشار اطلاعات در رسانه های اجتماعی ویژگی های مختلفی مانند اپیدمی دارد. در این مقاله ، ما یک مدل ریاضی را پیشنهاد کرده و آنالیز می کنیم تا پدیده های بازاریابی دیجیتال را با رویکرد اپیدمیولوژیک با در نظر گرفتن برخی از فعل و انفعالات واقع بینانه در یک شبکه اجتماعی درک کنیم. ما از روش میدانی میدانی و همچنین تحلیل شبکه استفاده می کنیم تا پدیده را برای مدلهای همگن و ناهمگن بررسی کنیم و پویایی انتشار و همچنین حالتهای تعادل را برای هر دو مورد مطالعه کنیم. ما فضای پارامتر و استراتژی های طراحی را برای اجرای یک تبلیغات تبلیغاتی با راندمان قابل توجهی کشف می کنیم. علاوه بر این ، ما پدیده های به دست آوردن را مشاهده می کنیم ، که در زیر آنها شرایط لازم را برای پایدارتر کردن کارزار و در عین حال اطمینان از گسترش ویروسی آن تخمین می زنیم.