در این مقاله بازاریابی مقصد مشترک در ویتنام ، اقتصاد انتقالی که رشد سریع گردشگری را تجربه می کند ، مورد بررسی قرار می گیرد. براساس مصاحبه های عمیق با نمایندگان سازمان های بازاریابی مقصد استان (DMO) و تجزیه و تحلیل وب سایت های آنها ، این مقاله بازاریابی مقصد را توسط هشت استان ساحل جنوبی مرکزی ، پویاترین منطقه گردشگری ویتنام در نظر گرفته است. یک روش مقایسه ای به منظور بررسی ترکیبی از فعالیتهای بازاریابی مقصد فردی و مشترک انجام شده توسط DMO ها ، برای تجزیه و تحلیل روابط و ساختارهایی که از طریق آنها بازاریابی مقصد مشترک رخ می دهد و شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی مقصد مقصد و مشترک اتخاذ شده است. علیرغم تفاوتهای عمده سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی در زمینه تنظیم و توسعه نسبتاً اخیر گردشگری در آنجا ، بین بازاریابی مقصد در منطقه و آنچه در اقتصادهای توسعه یافته رخ می دهد ، شباهت هایی وجود دارد. احتمالاً با ادامه ویتنام در مسیر دستیابی به اقتصاد بازتر بازار ، این شباهت ها افزایش می یابد. ترکیبی از بازاریابی مقصد فردی و مشترک ، با انگیزه یا مشروط بر عوامل اقتصادی و رفتاری ایجاد می شود که هم رقابتی است و هم همکاری. سایر عوامل تأثیرگذار شامل تنوع و مکمل محصولاتی که بازدیدکنندگان را برآورده می کند – تجربه کل ، افزایش دسترسی به بازار و شرایط اقتصادی است. این تجزیه و تحلیل و تمایز بین بازاریابی مقصد فردی و مشترک ، روابط و تنش های متقابل را به وجود می آورد ، و بازرگانی هایی را که DMO ها با استراتژی های بازاریابی مقصد خود با آنها روبرو هستند ، برجسته می کند.