هدف، واقعگرایانه
شواهد نشان می دهد که نوجوانان در رسانه های دیجیتال در معرض بازاریابی الکل قرار دارند. ما با هدف ارزیابی فراخوان بازاریابی الکل اینترنتی و ارتباط آن با نوشیدن افراد زیر سن ، مورد ارزیابی قرار گرفتیم.
مواد و روش ها
نوجوانان از سن ۱۲ تا ۱۷ سال در انگلستان (۲۰۲ N =) از کلینیک کودکان استخدام شدند. افراد یک بررسی آنلاین را ارزیابی کردند: ۱) فراخوان ساده عمومی از بازاریابی الکل اینترنتی و ۲) فراخوان تصویر ناشی از کانال های خاص بازاریابی الکل اینترنتی (تبلیغات نمایش ، تبلیغات ، وب سایت های مارک تجاری و صفحات رسانه های اجتماعی برند). ارتباط مقطعی بین فراخوان (ساده و بدون ایجاد تصویر) و نوشیدن همیشه در تجزیه و تحلیل رگرسیون تنظیم سن ، جنس ، نژاد ، آموزش والدین ، همیشه مصرف سیگار ، استفاده از رسانه ، احساس جستجو ، نوشیدن همسالان و والدین انجام شد. نظارت / پاسخگویی والدین و نظارت بر اینترنت والدین.
نتایج
در این نمونه (Mage = 14.5 سال ؛ ۵۵٪ زن ؛ ۸۹٪ سفید ، تحصیلات والدین) ، ۲۰٪ از مصرف مشروبات الکلی و ۸۷٪ بازاریابی الکل اینترنتی را یادآوری کردند. از مورد دوم ، ۶۷٪ تبلیغات صفحه نمایش ، ۶۷٪ تبلیغات اینترنتی ، ۵٪ وب سایت و ۵٪ صفحات رسانه اجتماعی را به یاد می آورند. در رگرسیون لجستیکی ، فراخوان تبلیغات اینترنتی با الکل ساده تر به طور مستقل با احتمال زیاد نوشیدن برای ساده (نسبت شانس تعدیل شده: ۲٫۶۶ [۱٫۰۴،۶٫۸۳]) همراه بود اما برای فراخوان ناشی از تصویر نبود.
نتیجه گیری
علی رغم کنترل برای مخالفان احتمالی ، فراخوان ساده بازاریابی الکل اینترنتی به طور قابل توجهی با نوشیدن افراد زیر سن همراه بود در حالی که فراخوان ناشی از تصویر فقط در تجزیه و تحلیل دو متغیره قابل توجه است ، به احتمال زیاد به دلیل نمونه کوچک و محدوده محدودتری از کانالهای خاص ارزیابی شده نسبت به مواردی که توسط نوجوانان قابل دسترسی است. مطالعات طولی بیشتر با استفاده از فراخوان تصویر و گرفتن طیف گسترده ای از سیستم عامل های اینترنتی می تواند برای درک بهتر تعامل نوجوانان با بازاریابی مشروبات الکلی و راهنمایی سیاست گذاری و اقدامات پیشگیری استفاده شود.