زمینه

تولید کنندگان محصولات مرتبط با سیگار الکترونیکی علی رغم محدودیت در بازاریابی کارتونی برای سیگارهای قابل احتراق ، از کارتون ها به عنوان یک استراتژی بازاریابی استفاده می کنند. در اینجا ، ما ارتباط بین قرار گرفتن در معرض بسته بندی مایع الکترونیکی با کارتون (که از نظر عملیاتی به عنوان شناخت تصاویر واقعی از بازاریابی تعریف شده است) و استفاده از سیگار الکترونیکی ، حساسیت به استفاده و انتظارات از مزایا و خطرات استفاده بررسی کردیم.

مواد و روش ها

بزرگسالان ایالات متحده نظرسنجی آنلاین را که ارزیابی مصرف سیگار الکترونیکی را انجام می دهند ، انجام دادند. در مطالعه ۱ ، شرکت کنندگان (۷۷۸ N = ؛ میانگین سنی = ۲۳٫۵ سال ؛ ۶۲٪ زنان) پرسشنامه ای را ارزیابی کردند که انتظارات در مورد مزایا و خطرات استفاده را ارزیابی می کرد. سپس به آنها ۲۲ تصویر بسته الکترونیکی (با و بدون کارتون) ارائه شد و از آنها خواسته شد تا تایید کنند که آیا محصولات را به رسمیت می شناسند یا خیر. در مطالعه ۲ ، از شرکت کنندگان (۵۲۲ N = ؛ میانگین سنی = ۴/۳۰ ؛ ۵۵٪ زنان) با ۲۴ تصویر مایع الکترونیکی (با و بدون کارتون) ارائه شده و از آنها خواسته شد تا میزان جذابیت محصول را ارزیابی کنند.
نتایج

برای مطالعه ۱ ، در بین کاربران هرگز ، تشخیص کارتون با احتمال بیشتر در معرض استفاده از سیگار الکترونیکی و انتظارات از طعم لذت و تسهیل اجتماعی همراه بود. برای مطالعه ۲ ، بین تصاویر کارتونی و غیر کارتونی در رتبه بندی تجدید نظر تفاوت معنی داری وجود ندارد.
نتیجه گیری

قرار گرفتن در معرض بازاریابی مبتنی بر کارتون – همانطور که با شناسایی تصاویر بسته الکترونیکی اندازه گیری می شود – با حساسیت به استفاده از سیگار الکترونیکی همراه است ، که مطابق با تحقیقات قبلی در مورد استفاده از کارتون ها برای ترویج سیگارهای قابل احتراق است. این داده ها حاکی از آن است که محدودیت های استفاده از استراتژی های بازاریابی مبتنی بر کارتون برای سیگارهای الکترونیکی باید مشابه موارد سیگار باشد تا حساسیت و مزایای درک شده در بین غیر مصرف کنندگان کاهش یابد.