در جنگ برای استعداد ، بسیاری از سازمان ها استفاده از رسانه های اجتماعی را به عنوان بستری برای برقراری ارتباط و جذب استعداد به عنوان بخشی از استراتژی استخدام الکترونیکی خود ، بازاریابی کرده اند. به تازگی ، برخی از این سازمانها جایگزین کردن بخشی از فرآیند استخدام الکترونیکی با سیستم عامل های رسانه های اجتماعی با فیلم مانند Snapchat را آغاز کرده اند. فناوری به پیشرفت خود ادامه می دهد و استفاده از رسانه های اجتماعی تا حد زیادی به یک روش قابل قبول برای ارتباط افراد ، به اشتراک گذاشتن ایده ها و به تصویر کشیدن خود و به صورت شخصی و حرفه ای تبدیل شده است. شرکت کنندگان (تعداد = ۵۳۵ نفر) در مورد اینکه آیا آنها به سازمانی که رسانه های اجتماعی را قادر به پخش ویدیو به عنوان بخشی از فرایند استخدام خود می دانند ، درخواست می کنند ، و همچنین نگرانی های مربوط به حریم خصوصی و نگرش آنها نسبت به یک سازمان که از گرایش درک شده استفاده می شود ، مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج حاکی از آن است که گرچه نگرانی های مربوط به حریم خصوصی وجود دارد ، اگر سازمان ها فقط به عنوان بخشی از استراتژی استخدام الکترونیکی خود از رسانه های اجتماعی با قابلیت فیلمبرداری استفاده کنند تا به عنوان “مرسوم” تلقی شوند ، متقاضیان کمتر متقاضی درخواست کار هستند.