بازاریابی اجتماعی استفاده از تکنیک های کلاسیک بازاریابی برای ارتقاء رفتارهای سودمند اجتماعی است. در این مقاله فرصت های استفاده از بازاریابی اجتماعی توسط گروه های مدافع تفریحی در فضای باز بررسی شده است. یافته های این تحقیق با برجسته کردن یک کارزار موفق در جهت ارتقاء رفتارهای محیطی در بین کوهنوردان ، برای نشان دادن کاربردهای بازاریابی اجتماعی برای حمایت از سازمانهای مشابه بررسی شده است. در کارزار مورد بررسی ، نمونه ای از کوه نوردان مورد بررسی قرار گرفت. تجزیه و تحلیل خوشه ای سه بخش مجزا با نگرش های محیطی و تعهدات گذشته نسبت به رفتارهای محیطی را نشان داد. خوشه ای با عنوان “پروژه” آمادگی بالایی را برای تغییر رفتار و نیاز به مداخله نشان داد. یک گروه متمرکز از افراد این گروه پس از آن به سؤالاتی پاسخ دادند که موانع رفتار مسئولیت پذیر ، انگیزه های عملکرد پایدارتر و ایده هایی برای تشویق دیگران برای شرکت در یک کمپین عمومی را مشخص می کند. نتایج به یک سازمان غیرانتفاعی زیست محیطی ارائه شده است ، که هدف آن ارتقاء حفاظت از کوهنوردان صخره ای و برای آنها است. یافته‌ها به مبارزات انتخاباتی آنها برای هدف قرار دادن کوهنوردان سطح ورودی و تأسیسات داخلی کمک کرد. به طور خاص ، ایجاد همکاری با گروههای تفریحی و طرفداری ، ایجاد مداخلات در ۴P برای برنامه ریزی پروژه و اعمال تعهدات عمومی به طور چشمگیری تلاشها را بهبود بخشید. کمپین موفقیت آمیز برای توصیف چگونگی استفاده از بازاریابی اجتماعی توسط گروههای مشابه طرفداری مورد بررسی قرار می گیرد. ایده های اضافی برای مداخله و زمینه هایی برای تحقیقات آینده نیز مورد بحث قرار گرفته است.