این مقاله به منظور شناسایی وضعیت فعلی تحقیق و شکافهای تحقیق ، به بررسی رفتار مصرف کننده در رابطه با قیمت مواد غذایی ارگانیک منتشر شده از ژانویه ۲۰۰۰ تا دسامبر ۲۰۱۳ می پردازد. انتشارات به مطالعات مبتنی بر الگوی پاسخ محرک-پاسخ یا محرک- ارگانیسم-پاسخ طبقه بندی شدند. فرآیندهای داخلی و ارگانیسم به فرآیندهای “عاطفی” ، “شناختی” و “عمدی” تقسیم می شوند. علاوه بر این ، برای یک بررسی منظم ، مقولاتی “کشش قیمت” ، “درک قیمت و ارزیابی” ، “دانش قیمت” و “تمایل به پرداخت” ساخته شدند. بیشتر مطالعات بر اساس الگوی محرک-ارگانیسم-پاسخ بود. ۲۰ مطالعه در این نمونه ، کشش قیمتی تقاضا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و نتایج تا حدودی متناقض گزارش کرده اند. هیچ مطالعه ای در مورد فرآیندهای عاطفی در نمونه وجود ندارد. یک دانش جامد در مورد فرآیندهای شناختی “درک قیمت و ارزیابی” وجود دارد ، در حالی که مطالعات بسیار کمی “دانش قیمت” را بررسی می کنند. بیشتر مطالعات مربوط به تمایل به پرداخت مواد غذایی ارگانیک بوده و نتایج مختلط و متناقضی به همراه داشته است. قدرت توضیحی و نتیجه گیری تحقیقات با تکنیک های نمونه گیری ضعیف (به عنوان مثال ، نمونه گیری راحت ، نمونه برداری در چند مکان) و روش های جمع آوری داده ها مختل می شود. بهبود تکنیک های نمونه برداری ، افزایش مقایسه نتایج و عمیق تر شدن تجزیه و تحلیل ها توصیه می شود.