آگاهی مصرف کننده از ایمنی و تغذیه مواد غذایی یک مسئله مهم در رابطه با سبک های زندگی سالم و پیشگیری از بیماری است. مدیریت نادرست غذای مصرف کننده در تعداد زیادی از موارد بیماری های ناشی از غذا نقش داشته است. برای کاهش خطر ابتلا به بیماری ناشی از غذا ، مصرف کنندگان باید مایل به تغییر رفتارهایی باشند که با روشهای نگهداری و تهیه غذای ایمن سازگار نیست. تغییر در چنین رفتارهایی به شدت با دانش مصرف کنندگان از شیوه های مناسب برخورد با مواد غذایی ارتباط دارد. در عین حال ، آگاهی عمومی از نقش رژیم در کمک به وضعیت سلامت وجود دارد ، اما این آگاهی منجر به بهبود کافی عادات غذایی نشده است. آنچه مردم می خرند و می خورند و نحوه مدیریت مواد غذایی نه تنها به فرد بلکه به عوامل اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و محیطی بستگی دارد. شناسایی یک استراتژی مؤثر برای بهبود رفتار مصرف کنندگان ، نگرانی سیاستمداران و مروج بهداشت است. گسترش غیر هدفمند اطلاعات عمومی یک استراتژی است ، اما به نظر می رسد نسبتاً ناموفق است. در این مقاله یک روش نوآورانه و مؤثر برای بهبود سطح آگاهی مصرف کننده نسبت به انتخاب مواد غذایی سالم تر و رفتارهای ایمن تر بر اساس یک رویکرد جامع توصیف شده است. این استراتژی می تواند برای پخش بهتر اطلاعات در مورد غذاهای سالم در مقیاس بزرگ و با هزینه نسبتاً کم اتخاذ شود ، از مزایای قابل توجهی از نظر پیشگیری اولیه و کمک به بهبود مدیریت غذایی در سطح مصرف کننده استفاده شود.