رابطه ای که بین رأی دهندگان و نهادهای سیاسی در رسانه های اجتماعی ایجاد می شود ، در دست بررسی نیست. این مطالعه با بررسی عواملی که باعث ایجاد و پیشبرد روابط رأی دهندگان از طریق رسانه های اجتماعی می شود ، بینش این پدیده را ارائه می دهد. داده ها با انجام سه گروه متمرکز با رأی دهندگان جوان جمع آوری شد. از تئوری کاربردها و رضایت بخشها برای کشف انگیزه هایی که باعث می شود رأی دهندگان جوان را به دنبال پیروی از نهادهای سیاسی در رسانه های اجتماعی بکشاند ، استفاده شد. ثانیاً ، محرک های رابطه حاصل با استفاده از مفهوم قرارداد روانشناختی توضیح داده شده اند. سرانجام ، تعاملات مختلف آنلاین که زیربنای این رابطه است با استفاده از مفهوم جهت گیری سرویس-غالب مورد بررسی قرار گرفت. این یافته ها نشان می دهد که رضایت بخشی اجتماعی ، اطلاعاتی و سرگرمی آغازگر اصلی این رابطه است. علاوه بر این ، تعاملهای توسعه ای ، فردی ، رابطه ای و اخلاقی روابط رای دهنده آنلاین را مستحکم تر می کند. با این حال ، عدم اعتماد ، انتظارات برآورده و عدم تعامل متمایز از چالش های اساسی است. این مطالعه ، انسان دوست داشتن سیاستمداران را از طریق محتوای اجتماعی و عاطفی ، به همراه یک رویکرد آموزشی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی ، توصیه می کند.