از منظر شبکه ، هدف اصلی این تحقیق ، تحلیل چگونگی کمک به آزمایشگاههای زندگی در ارتقاء کارآفرینی شهری در شهرها و شهرها و پایداری آنها است. برای دستیابی به این هدف ، یک رویکرد تحقیق کیفی اتخاذ شده است ، به طور خاص یک مطالعه موردی اکتشافی آزمایشگاه زندگی در یک شهر پرتغال. به عنوان ابزار گردآوری داده ها ، مصاحبه های نیمه ساختار یافته با افراد کلیدی مسئول این دستگاه جوجه کشی ، شرکت های جوجه کشی ، شرکای عمومی و شهروندان / مردم برگزار شد. مستندات اضافی برای مثلث داده ها در تجزیه و تحلیل محتوا به دست آمد. شواهد تجربی به دست آمده منجر به نتیجه گیری در مورد لزوم ادامه مطالعه کارآفرینی شهری و ارتباط آن با آزمایشگاههای زندگی در شهرها می شود. نتایج همچنین نشان داد که آزمایشگاههای زندگی “مهد” این نوع کارآفرینی و وسیله ای برای توسعه اقتصادی و اجتماعی و پایداری هستند. از شواهد به دست آمده ، ما توانستیم سه واحد / عامل آزمایشگاههای زندگی را برای ارتقاء کارآفرینی شهری تشخیص دهیم: (۱) شبکه باز ، (۲) کارآفرینی و (۳) مزایا / نتیجه. بینش های به دست آمده از این مطالعه موردی اکتشافی ، چندین پیامدهای نظری و عملی دارد.