از آنجا که بین المللی سازی به طور گسترده ای در سراسر صنعت گردشگری به اجرا در آمده است ، مهم است که بدانیم چه چیزی یک شرکت را برای بین المللی کردن تجارت خود انگیزه می دهد. بنابراین ، این مطالعه انگیزه بین المللی شدن را براساس نظریه نئومسنجی بررسی می کند. در این مطالعه از یک مدل سازی خطی سلسله مراتبی (HLM) برای آزمایش فرضیه های پیشنهادی ، با استفاده از داده های سالانه بنگاه صنعت گردشگری استفاده شده است و می یابد که بنگاه های گردشگری از جمله کازینوها ، هتل ها و رستوران ها برای متنوع سازی گسترش بین المللی خود در کشورهای مختلف از کار انداخته شده اند. زیرا رقبای خود دامنه کشورهایی را که در آن فعالیت می کنند افزایش می دهند. با این حال ، اگر یک شرکت رقبای خود را سرعت بخشیدن به روند بین المللی سازی کند ، آن شرکت سرعت بین المللی شدن را نیز افزایش می دهد. علاوه بر این ، این ارتباط بین بین المللی رقبا و شرکتهای کانونی با توجه به شرایط محیطی (یعنی پویایی ، پیچیدگی و مهم بودن) متفاوت است. یافته های این پژوهش به بین المللی و ادبیات جهانگردی کمک می کند.