محققان در حال حاضر درک محدودی از نقش اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه در کشورهای در حال توسعه دارند. برای کمک به پر کردن این شکاف ، این مقاله به بررسی منطق تخصیص و پیامدهای ابتکاری اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه در چین می پردازد. با استفاده از مجموعه داده های پانلی از شرکت های پذیرفته شده در چین از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ ، ما نشان می دهیم که زمینه های نهادی محلی ، مانند شفافیت دولت ، توسعه بازار و سیاست های صنعتی ، تخصیص اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه را ترویج می کنند. ظرفیت مالی دولتهای محلی اجرای سیاست اعتباری مالیاتی را محدود می کند. علاوه بر این ، در این مقاله اثر علیت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه بر نوآوری شرکت تخمین زده شده است. ما می دانیم که اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه به طور قابل توجهی ورودی و بازده شرکت ها را افزایش می دهد. نتایج با استفاده از مشخصات مختلف ، سازگار و قوی هستند. با این حال ، اثر تحریک ناهمگن در صنایع و مقیاس است. اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه فقط بدیهی است که نوآوری در شرکتهای تولیدی و شرکتهای بزرگ را ارتقا می بخشد.