در این مقاله به کاربردی از مقیاس بندی چند بعدی برای اصلاح بازاریابی-میکس محصولات در مرحله بلوغ چرخه عمر محصول می پردازیم. برنامه مبتنی بر این مفهوم است که بازاریابان از معادن رفتارهای مصرف کننده برای کمک به تصمیمات بازاریابی خود بهره مند می شوند. با استفاده از نقشه ترجیحی از روش مقیاس بندی چند بعدی و ماتریس نفوذ-رضایت ، روش پیشنهادی به بازاریابان کمک می کند تا سطح فعلی رضایت مصرف کننده خود را در بازار تجزیه و تحلیل کرده و ترکیب بازاریابی را بر اساس اولویت و رضایت مصرف کننده فعلی اصلاح کنند.
روش پیشنهادی الگوریتم ترجیحی چند بعدی (MDPREF) را تصویب می کند ، که برای انجام مقیاس گذاری چند بعدی از داده های ارجح یا ارزیابی طراحی شده است. در حالی که اکثر برنامه های کاربردی با مقیاس بندی چند بعدی برای درک موقعیت مجموعه مارک ها یا محصولات بوده اند ، روش پیشنهادی با الگوریتم MDPREF برای درک شباهت ها و اختلافات بین مجموعه ای از عناصر بازاریابی یک مارک در درک مصرف کننده است. یک نمونه مورد برای گروه تلفن همراه ارائه شده است.