سیستم های اطلاعات جغرافیایی ابزاری هستند که امکان تصمیم گیری بهتر ، دسترسی به سیاستمداران و مدیران در توسعه گردشگری و ارائه اطلاعات یکپارچه گردشگری را فراهم می آورد. علاوه بر این ، اینها ابزارهای قدرتمندی برای توسعه استراتژی های بازاریابی مقصد هستند. سیستم اطلاعات جغرافیایی مبتنی بر وب Aveiro با هدف ادغام منابع گردشگری در یک بستر مشترک توسعه داده شد. منطقه Aveiro یک تالاب مهم ساحلی پرتغال است که ویژگی های منحصر به فردی را ایجاد می کند که امکان توسعه یک فعالیت گردشگری پایدار را بر اساس ویژگی های طبیعی و فرهنگی فراهم می کند. با وجود منابع متنوع ، مشاهده می شود که منطقه آیریرو در زمینه توسعه گردشگری و استراتژی های بازاریابی نیاز به پیشرفت جدی دارد. در این مقاله ، متدولوژی مورد استفاده برای اجرای مرحله اول این GIS (موجودی منابع و ایجاد بانک اطلاعاتی) و پتانسیل های این ابزار برای تدوین استراتژی بازاریابی گردشگری پایدار ارائه شده است.