فرآیندهای نوآورانه در صنعت گردشگری معمولاً با بهبود خدمات مشتری و سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) تعریف می شود. شرکت های گردشگری با کشورهای در حال توسعه و جذابیت آنها در بازار بین المللی گردشگری و همچنین با ارتباط مفهوم تصویر همکاری می کنند. فن آوری های جدید با ارائه خدمات مشتری پسند ، دسترسی به خدمات گردشگری را تسهیل می کنند. اگرچه تجارت توریسم به عنوان پیشگام در اتخاذ فن آوری های جدید در نظر گرفته می شود ، اما مطالعات نشان داده است که فناوری های جدید اغلب ناکافی به نظر می رسند و ارزیابی تأثیر آنها به صورت سیستماتیک نیست. هدف از این تحقیق تعیین پیشرفت های بالقوه بازاریابی الکترونیکی در صنعت گردشگری از طریق توصیف اهمیت نوآوری در جهانگردی ، ارزیابی ترجیحات کلیدی ارتباطات بازاریابی الکترونیکی از دیدگاه کاربران گردشگری لیتوانی است. . در کل ، ۳۸۴ گردشگر برای دستیابی به هدف تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. یافته ها نشان می دهد که ابزارهای بازاریابی الکترونیکی که در صنعت گردشگری لیتوانی مورد استفاده قرار می گیرند مؤثر هستند ، اگرچه استراتژی هایی وجود دارد که کاملاً عملیاتی یا اصلاً کاربردی نیستند.