این مقاله یک رویکرد سازمان یافته را برای مدیران فراهم می کند تا استراتژی های بازاریابی اجتماعی را توسعه دهند که تصمیم گیری ها و سیاست گذاران بالادستی را هدف قرار می دهد. یک مدل کاربردی مفهومی و فرآیند پنج مرحله ای برای یک استراتژی بازاریابی اجتماعی بالادست مبتنی بر ارتباطات بازاریابی یکپارچه (IMC) ارائه شده است. مفاهیم IMC در چارچوب بازاریابی اجتماعی و همچنین مراحل خاص برای ایجاد استراتژی بازاریابی اجتماعی IMC شرح داده شده است. اینها شامل تحقیق و تعیین مخاطبان هدف ، انتخاب کانال و ادغام کانال ، ایجاد پیام استراتژیک و اندازه گیری و کنترل است. یک ویژگی اصلی و جدید از مدل استراتژی بازاریابی اجتماعی IMC ، هدف قرار دادن همزمان یک تصمیم گیرنده بالادست و مخاطبان تأثیرگذار محیطی (بالادست) به منظور مثلث و افزایش اثربخشی تبلیغات است. یک رویکرد IMC برای بازاریابی اجتماعی در بالادست ، پیام های مداوم و اقناعی را به طور خاص برای مخاطبان هدف انتخاب شده تهیه می کند و از طریق کانال های دقیق هماهنگ می کند تا حداکثر تأثیر شود. این رویکرد چند کاناله و چند مخاطبی برای ایجاد پیام و انتخاب کانال باعث ایجاد هم افزایی می شود که پتانسیل تأثیرگذاری بر یک تصمیم ساز / سیاست گذاری بالادست را افزایش می دهد.