ارزیابی مبتنی بر شایستگی (CBA) اندازه گیری صلاحیت دانش آموزان در برابر یک استاندارد است
عملکرد. این یک روند جمع آوری شواهد برای تجزیه و تحلیل پیشرفت و پیشرفت دانش آموزان است.
در آموزش عالی ، ارزیابی مبتنی بر شایستگی ، تمرکز را بر نتایج یادگیری مدام می گذارد
برنامه های دانشگاهی را بهبود بخشیده و خواسته های بازار کار را برآورده کنید. تا به امروز ، شایستگی ها شرح داده شده است
استفاده از زبان طبیعی اما به ندرت در سیستم های یادگیری الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد و ایده مشترک این است که: روش
صلاحیت تعریف می شود شیوه مفهوم سازی ، اجرا و ارزیابی آنها شکل می گیرد. هدف اصلی
این فصل معرفی و بحث در مورد ارزیابی مبتنی بر شایستگی از یک روششناختی و
چشم اندازهای فنی به طور خاص ، هدف برجسته کردن موضوعات جاری در مورد صلاحیت است
ارزیابی در آموزش عالی در قرن ۲۱ ، با تأکید بر مزایای اجرای آن
و در آخر بحث در مورد برخی از تکنیک های مدل سازی و ارزیابی شایستگی.