در این مقاله ، ما سعی داریم تا اثرات مختلط پیوندهای سیاسی را بر نوآوری شرکت ها آشتی دهیم. با استفاده از بررسی کارفرمایان کارمند چین (CEES) ، می بینیم که ارتباطات سیاسی در فعالیتهای نوآورانه برای شرکتهایی که دارای کارآفرینان نوآور هستند ، کمک می کند اما فعالیتهای نوآورانه را برای کسانی که بدون کارآفرینان نوآور فعالیت می کنند ، مانع می شود. پس از حل مشکلات درون زا و تصحیح تعصب انتخاب نمونه ، نتایج پایه تغییر چندانی نمی کند. علاوه بر این ، درمی یابیم که پیوندهای سیاسی می تواند به مؤسسات کمک کند تا مزایای اقتصادی مانند ترجیح مالیات و یارانه های دولتی را بدست آورند که با این وجود توسط بنگاه ها برای افزایش سرمایه گذاری دارایی های ثابت استفاده می شوند. اما چنین تأثیر مثبت پیوندهای سیاسی بر سرمایه گذاری دارایی های ثابت هنگامی که کارآفرین شرکت دارای روحیه قوی نوآوری باشد ، بسیار کاهش می یابد. این نتایج توضیحی مناسب برای تغییر در جهت تأثیر پیوندهای سیاسی بر نوآوری شرکت ارائه می دهد. در این مقاله با در نظر گرفتن روحیه ابتکاری کارآفرین ، می توان تأثیرات مختلط پیوندهای سیاسی بر نوآوری شرکت را آشتی داد.