اتوماسیون در تحقیقات حسابداری مدیریت به عنوان مفهومی مقدماتی برای کنترل اجتناب از مشکلات توضیح داده شده است (Emmanuel، Merchant، & Otley، ۱۹۹۰). با این حال ، این سوال که چگونه اتوماسیون در محیط های مبتنی بر سرویس پویاتر دخیل است ، بی پاسخ مانده است. ما از چارچوب بروکراسی ادلر و بوریس (۱۹۹۶) استفاده می کنیم تا توضیح دهیم که چگونه کنترل های کنترل شده امکان می دهد سازمان ها بطور همزمان انعطاف پذیری سازمانی و کارآیی انرژی را دنبال کنند (Ahrens & Chapman، ۲۰۰۴؛ Jorgensen & Messner، ۲۰۰۹). پس از آن ، ما بررسی می کنیم که چگونه اتوماسیون و کنترل مدیریت مرتبط با آن در یک سازمان پویا مبتنی بر خدمات طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد ، جایی که دستیابی به هدف و بهره وری انرژی ساختمانهای آن بسیار مهم است. با انجام این کار ، ما توضیح می دهیم که چگونه استانداردسازی مربوط به اتوماسیون با فعال کردن ویژگی های کنترل (تعمیر ، انعطاف پذیری ، شفافیت داخلی) برای پیشبرد انعطاف پذیری کاربر تنظیم می شود. علاوه بر این ، استاندارد سازی هنگامی که رفتار کنترل بهینه تعمیر کمتر نشان داده شود ، باعث کاهش تلفات در راندمان انرژی می شود. مطالعه ما با بررسی چگونگی تکمیل اتوماسیون کار در محیط های پویا ، عمق بیشتری به کار Merchant و Van der Stede (2017) می افزاید. یافته های ما درک بیشتری از نحوه طراحی و استفاده از سیستم های کنترل اتوماسیون و مدیریت برای تقویت بهره وری انرژی سازمانها در محیط های مبتنی بر سرویس ارائه می دهد. با انجام این کار ، ما مطالعات حسابداری مدیریت زیست محیطی گسترده را پیش می بریم (Virtanen، Tuomaala، & Pentti، ۲۰۱۳).