اخیراً بسیاری از پناهندگان وارد کلاس های اروپا شده اند و این کلاس ها از نظر فرهنگی ناهمگن است. برخی از چالش های کلیدی در آینده شامل برخورداری از تولید با فرهنگ های مختلف در یک کشور است که ممکن است با طبیعت دارای روابط متفاوتی باشند و در عین حال ارتقاء آموزش برای توسعه پایدار (ESD). مطالعات قبلی نشان می دهد که داشتن روابط متفاوت با طبیعت منجر به نگرش های مختلف محیطی می شود و نگرش مثبت پیش شرط رفتارهای طرفدار محیط زیست است. مربیان محیط زیست باید این یافته ها را در نظر بگیرند. علی رغم موضع مهاجرت در اروپا ، دانشجویان با پیشینه های فرهنگی مختلف که در همان کشور زندگی می کنند ، با توجه به ارتباط آنها با طبیعت ، هنوز مورد بررسی قرار نگرفته اند. بنابراین ، ما دانش آموزان درجه چهارم آلمانی (N = 1585 ، میانگین سنی = ۹٫۱۸ سال) با پیشینه های فرهنگی مختلف را مورد بررسی قرار داده و از مقیاس گنجاندن طبیعت در خود (INS) برای اندازه گیری ارتباط آنها با طبیعت استفاده کردیم. این دانشجویان به هفت حوزه فرهنگی مختلف طبقه بندی شدند: شمال غربی اروپا ، اروپای شرقی ، اروپای جنوبی ، آسیای جنوب غربی ، آسیای جنوب شرقی ، آفریقای شمالی و آفریقای جنوبی. ما ارتباط فرهنگی با INS را از طریق الگوبرداری دو سطحه ، که همچنین جنسیت ، وابستگی طبقاتی ، منطقه (روستایی در مقابل شهری) و زمان سپری شده در جنگل ها را یکپارچه کرده است ، بررسی کردیم. در حالی که پیشینه فرهنگی ارتباط معنی داری با INS نشان نداد ، دفعات بازدید از جنگل ها انجام شد. بنابراین ، مربیان محیط زیست برای تقویت ارتباط با طبیعت باید بر تجارب اصلی طبیعت تمرکز کنند.