ادبیات و شیوه های ارتقاء مکان ، بازاریابی مکان و برند سازی مکان فاقد درک مشترک از این سه مفهوم چیست و از طریق چه نوع سیاست هایی می توان آنها را اجرا کرد. اگرچه دانشمندان چندین چارچوب نظری و تعریف را ارائه داده اند ، اما هم دانشمندان و هم پزشکان (مشاوران ، کارمندان دولت ، ذینفعان دولتی و خصوصی و سیاستمداران) غالباً از آنها مترادف استفاده می کنند. در این مقاله استدلال می شود که تحولات اخیر در تئوری و عمل – با توجه به ارتقاء مکان ، بازاریابی مکان و برندسازی مکان – فرصتی را برای رفع این سردرگمی مفهومی فراهم می کند. در بحث آکادمیک ، یک درک مشترک به آرامی ظهور می یابد و در عمل ، رویکرد یکپارچه تر در حال دستیابی است. برای کمک به این پیشرفت ها ، ما طرح چارچوبی را برای کمک به تمایز بین ارتقاء مکان ، بازاریابی مکان و مارک تجاری ، ارائه می دهیم ، به همراه بحث در مورد اینکه چرا ما معتقدیم که این تفاوت ها (باید) برای تمرین کنندگان مهم است.