تحقیقات در زمینه بازاریابی و سایر حوزه های سازمانی نشان می دهد که رابطه عملکرد دو سوء رفتار و شبهه گریزی است ، و سطح بالایی از سوء استفاده و اکتشاف ممکن است همیشه منجر به عملکرد بالاتر شرکت نگردد. برای روشن شدن این موضوع ، این مطالعه به بررسی بیضه بازاریابی (MA) به عنوان سطح متعادل از استثمار و اکتشاف در فعالیتهای بازاریابی می پردازد و آزمایش می کند که چگونه ظرفیت جذب کننده سطح شرکت (AC) رابطه عملکرد MA با شرکت را تعدیل می کند. با استفاده از یک مجموعه داده منحصر به فرد که ترکیبی از داده های مالی بررسی و بایگانی از ۳۱۸ شرکت خصوصی است ، این مطالعه نشان می دهد که MA با رشد فروش بنگاه های دارای AC نسبتاً قوی همراه است. این رابطه برای بنگاه هایی با AC ضعیف منفی می شود. هنگامی که شرایط افزودنی و چند برابر بهره برداری و اکتشاف کنترل شوند ، نتایج قوی می شوند. یافته های مطالعه نقش حیاتی در پردازش دانش سازمانی را در تضمین سود شرکت ها از دستیابی به کارشناسی ارشد نشان می دهد.