مدیریت سود در بسیاری از شرکتها رواج بیشتری پیدا کرده است. بر این اساس ، ادبیات حسابداری مالی تلاش کرده است تا عوامل تعیین کننده رفتارهای مدیریت درآمد را در صنایع مختلف مشخص کند. با این حال ، برای صنعت رستوران ممکن است لازم باشد برای درک دقیق رفتارهای مدیریت درآمد ، اثرات فرانشیزاسیون را در نظر گرفت زیرا رستورانهای فرنچایز از لحاظ افزایش سرمایه و عدم تقارن اطلاعات ، تفاوت زیادی با رستورانهای غیرفرانسه دارند. بنابراین ، هدف اصلی این مطالعه بررسی این موضوع بود که آیا حق رای دادن به عنوان یک ویژگی محکم باعث ایجاد تفاوت معنی داری در رفتار مدیریت سود شرکت های رستوران می شود. نتایج این تحقیق نشان می دهد که در طول مرحله رشد ، رستوران های فرانشیز بیشتر از رستوران های غیرفرانسه در مدیریت درآمد فعالانه فعالیت می کنند. علاوه بر این ، اثر بازدارندگی اهرم مالی در مدیریت سود برای رستوران های فرانشیز ضعیف تر از رستوران های غیرفرانسه است. به طور کلی ، این مطالعه نشان می دهد که رستوران های فرنچایز معمولاً تمایل بیشتری به مدیریت درآمد دارند.