این مطالعه بررسی می کند که آیا تجربه دانشگاهی تیم های مدیریت برتر با استفاده از داده های دستی جمع آوری شده در بنگاه های چینی از دوره ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۷ ، روی نوآوری شرکت ها تأثیر می گذارد یا خیر. نتایج نشان می دهد که تجربه دانشگاهی تأثیر مثبتی در نوآوری شرکت دارد. تأثیر مثبت تجربیات دانشگاهی در نوآوری شرکت زمانی برجسته تر می شود که بنگاه ها سریعتر رشد کنند یا متعلق به غیر دولتی باشند. با کاوش در کانال های انتقال ، نتایج نشان می دهد که تجربه دانشگاهی با بهبود کنترل های داخلی و کاهش درجه عدم تقارن اطلاعات ، بر نوآوری شرکت تأثیر می گذارد. این یافته ها از نخستین شواهد تجربی ارتباط بین تجربه دانشگاهی تیم های مدیریت برتر و نوآوری شرکت ها است.