این مطالعه یک مدل جایگزینی وسیله نقلیه را ارائه می دهد که تصمیم گیری استراتژیک مصرف کنندگان را برای زمان خرید بهینه یک وسیله نقلیه جدید در نظر می گیرد. این مدل تأثیر وسیله نقلیه در حال حاضر متعلق به (وضع موجود) و وسایل نقلیه آینده با عملکرد و موقعیت های مختلف بازار را در تصمیمات خرید فعلی مصرف کنندگان نشان می دهد. با مشخص کردن زمان خرید ، این مدل بطور درونزا خریداران وسایل نقلیه جدید را برای هر دوره مشخص می کند و فروش مورد انتظار و سهم سهام بازار را به دست می آورد. آزمایش های انتخابی بین ۳۳۳ صاحب وسایل نقلیه کره جنوبی در سال ۲۰۱۸ انجام شد ، و نتایج به یک چارچوب شبیه سازی برای پیش بینی بازار آینده خودرو (۲۰۱۸-۲۰۳۰) اعمال شد. مدل ارائه شده نتایج قابل توجهی متفاوت در مقایسه با مدل هایی که تأثیر وضع موجود و وسایل نقلیه آینده را در تصمیم گیری های خرید فعلی نادیده گرفته ، نشان داد. یافته های کلیدی به شرح زیر است. اول ، مصرف کنندگان تمایل دارند از همان نوع وسیله نقلیه با وضعیت موجود خود ترجیح دهند. دوم ، مصرف کنندگان تمایل دارند که در مورد وسایل نقلیه معمولی ، خرید وسایل نقلیه برقی را بیش از آنچه که انجام می دهند به تعویق بیاندازند و ممکن است تا شروع یا پایان سیاستها ، خرید خود را به تاخیر بیاندازند یا پیش ببرند. سرانجام ، فروش بازار براساس وجود و زمان شروع یا پایان سیاست ، گسترش یا کاهش می یابد.