بازاریابی الکترونیکی از یک گروه نسبتاً جدا از شرکتهای “dot-com” به یک فعالیت کانال بازاریابی جریان اصلی تبدیل شده است. این پیشرفت همچنین بر مشتریان و “رفتار الکترونیکی” آنها در این روند تأثیر گذاشته است. این مطالعه به بررسی ادبیات مربوط به سیستم های اطلاعاتی و بازاریابی می پردازد و از متاآنالیز برای تولید یافته های کلیدی استفاده می کند. سه بینش مهم پدیدار شد. از این تمرین چارچوبی تهیه شده است که ادبیات تجربی و مفهومی هر دو چشم انداز ، بازاریابی و IS را تقویت می کند ، و درک فرآیند «رفتار الکترونیکی» مشتری را تقویت می کند که با استفاده از آن ، نگرش ها ، ادراک ها و ارزیابی ها برای تأثیرگذاری بر اهداف خرید تأثیر می گذارد. تجزیه و تحلیل همچنین نشان می دهد که سودمندی درک شده و سهولت درک شده ، ساختارهای اولیه مدل پذیرش فناوری (TAM) ، همچنان بر اهداف خرید در متن آنلاین پس از اتخاذ تأثیر می گذارند. بنابراین ، ماهیت چند نظم و انضباطی رفتار خرید آنلاین نشان داده شد ، تأکید بر نیاز به هر دو تحقیق مقطعی و یک استراتژی یکپارچه تر و مشترک تر برای تصمیم گیرندگان و مدیران.