استدلال شده است که رنگ اثر مهمی در ایجاد انگیزه و رفتار دارد. این امر باعث شده است که محققان ، مهمترین آنها در روانشناسی اجتماعی ، تأثیر رنگ در ادراک جذابیت (جنسی) را بررسی کنند. لین (۲۰۱۴) با تکیه بر روی بدنه کار روی “اثر قرمز عاشقانه” ، شواهدی یافت که نشان می دهد رنگ لپ تاپ در رتبه بندی جذابیت جنسی یک زن تأثیر دارد. اگر این امر صادق باشد ، اثرات رنگی می توانند از اهمیت زیادی برای بازاریابی محصولات مصرفی مانند لپ تاپ برخوردار باشند. در اینجا ما دو تکرار ، یکی در هلند و دیگری در چین ارائه می دهیم ، که بررسی می کند آیا محصولات قرمز باعث افزایش جذابیت درک شده می شوند یا خیر. در دو مطالعه ، در مجموع ۴۸۱ شرکت کننده ، ما هیچ گونه حمایتی از این ادعا که محصولات قرمز باعث افزایش جذابیت جنسی می شود ، پیدا نکردیم. ما در مورد پیامدهای تحقیق در مورد رنگ و جذابیت و پیامدهای آن در تحقیقات مصرف کننده بحث می کنیم.