سیستم های رسانه های اجتماعی درون سازمانی ، مانند وبلاگ نویسی شرکت ها ، به طور فزاینده ای در شرکت ها اجرا می شوند. اگرچه پیش بینی می شود از چنین سیستم هایی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به کار استفاده شود ، اما کارکنان نیز تمایل دارند از آنها برای اهداف غیر کار مانند ارسال اطلاعات مربوط به اوقات فراغت ، به اشتراک گذاشتن تجربیات زندگی و تبادل احساسات احساسی استفاده کنند. این که آیا استفاده غیرقانونی از وبلاگ نویسی شرکتی برای یک سازمان مفید یا مضر است ، هنوز باید به طور مناسب مورد بررسی قرار گیرد. بر اساس ادبیات مربوط به سیستم های اطلاعاتی و رفتار سازمانی ، ما پیشنهاد می کنیم که اگرچه استفاده از وبلاگ شرکتی غیر مرتبط به طور مستقیم کارایی کارکنان را بهبود نمی بخشد ، اما ممکن است تعهد سازمانی عاطفی کارکنان را افزایش دهد. بر این اساس ، فرضیه های تحقیق با استفاده از داده های جمع آوری شده از یک شرکت بزرگ ارتباط از راه دور ارائه و آزمایش می شوند. نتایج نشان می دهد که مشارکت محتوای غیر کار و فعالیتهای کسب اطلاعات هر دو دارای تأثیر مثبت در تعهد عاطفی کارمندان هستند. مشارکتهای نظری و پیامدهای مدیریتی یافته ها بحث شده است.