این مطالعه به بررسی تأثیر ارزش برند تجاری مبتنی بر مشتری (CBBE) بر وفاداری مشتری می پردازد و در ادامه نقش های واسطه ای رضایت مشتری و اعتماد به نفس در صنعت هتل را بررسی می کند. برای تحقق این هدف ، پرسشنامه تهیه و داده ها از ۹۱۸ مهمان هتل ۳۹ هتل پنج ستاره در ۱۰ شهر ترکیه جمع آوری شد. نتایج نشان می دهد که CBBE شامل آگاهی از برند ، کیفیت بدنی ، رفتار کارکنان و تصویر برند است. نتایج مطالعه نشان می دهد که CBBE رضایت و اعتماد مشتری را بهبود می بخشد. یافته ها همچنین نشان می دهد که برای ایجاد وفاداری مشتری ، هتل ها باید رضایت مشتری را افزایش دهند ، اعتماد ایجاد کنند و CBBE را توسعه دهند. پیامدهای نظری و عملی مورد بحث قرار می گیرد.