کتابخانه های دانشگاهی به جای دلایل متعدد ، کتاب های الکترونیکی (کتاب های الکترونیکی) را خریداری می کنند تا اینکه بیشتر چاپ شوند. متأسفانه ، کتابهای الکترونیکی به همان اندازه که باید استفاده نمی شود. با افزایش مجموعه های کتاب الکترونیکی دانشگاهی ، بسیاری از مطالعات ، استفاده و نگرش دانشجویان و دانشکده ها نسبت به این نوآوری را مورد بررسی قرار داده اند. این مقاله به تجزیه و تحلیل نتایج در این زمینه از تحقیقات و تراز کردن آنها با نظریه انتشار نوآوری ها می پردازد که شامل منحنی راجرز انتشار نوآوری ها ، مقولات نوآوری و عوامل مؤثر بر روند انتشار یک نوآوری است. این تجزیه و تحلیل به کتابخانه ها می فهماند که چه کسی از کتاب های الکترونیکی دانشگاهی استفاده می کند ، چرا از کتاب های الکترونیکی دانشگاهی استفاده می شود و چگونه می توان بر رفتار مراجعان کتابخانه های دانشگاهی تأثیر گذاشت تا در استفاده از کتاب های الکترونیکی دانشگاهی بیشتر شود. تجزیه و تحلیل از این سه حوزه ، به کتابخانه ها در ایجاد استراتژی های مؤثر در بازاریابی و آموزش با هدف افزایش استفاده از کتاب های الکترونیکی کمک می کند.