در زمینه بازاریابی حسی ، پردازش اطلاعات ضمنی مصرف کننده نقش مهمی را ایفا می کند زیرا بخش بزرگی از محرک های حسی به طور ناخودآگاه درک می شوند. تحقیقات مصرف کننده فعلی به دنبال مدلهای یکپارچه است که هم فرآیند ناخودآگاه و هم آگاهانه را در نظر می گیرند. در این مقاله آزمون ارتباط ضمنی حسی (ISAT) یک روش اندازه گیری تأخیر پاسخ جدید برای ادراک حسی ضمنی معرفی شده است. ISAT همتای خود را برای رویکرد اندازه گیری اخیراً توسعه یافته برای ادراک حسی صریح بر اساس مجموعه مورد درک حسی فراهم می کند. بنابراین ، ISAT اندازه گیری هر پنج بعد حسی (یعنی ضمنی درک بصری ، آکوستیک ، هاپتیک ، بویایی و گوارشی) را امکان پذیر می کند. در سه مطالعه ، ما شواهد تجربی ارائه می دهیم که اقدامات ISAT (1) معتبر و قابل اعتماد است ، (۲) با متغیرهای نتیجه ضروری مرتبط با بازاریابی ، روابط بسیار معناداری را نشان می دهد ، و (۳) می تواند علاوه بر اقدامات صریح ، بینش ارزشمندی نیز کسب کند. روابط مثبت و منفی بین درک حسی ضمنی و صریح.